خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/16 - 10:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
بیگدلی در نشست تاثیرات جنگ بر غزه؛

شاهد تهدید واقعی صلح از سوی رژیم غاصب صهیونیستی‌ هستیم

معاون کنسولی وزارت امور خارجه گفت: امروزه شاهد تهدید واقعی صلح از سوی رژیم قانون شکنی هستیم که از قوانین بین‌المللی سرپیچی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علیرضا بیگدلی معاون کنسولی وزارت امور خارجه در نشست تاثیرات جنگ بر غزه؛ حسابرسی و ارزیابی زیست محیطی و امنیت غذایی که صبح امروز (چهارشنبه ۱۶ اسفندماه) برگزار شد، با بیان اینکه طی پنج ماه گذشته رژیم صهیونیستی حملات جنایتکارانه زیادی داشته است، گفت: در این مدت بیش از ۳۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند که حدود هفتاد درصد آنان زنان و کودکان هستند.

وی اظهار کرد: امروزه شاهد تهدید واقعی صلح از سوی رژیم قانون شکنی هستیم که از قوانین بین‌المللی سرپیچی می‌کند. تمامی نشانه های نسل کشی، جنایت جنگی و اقدامات ضدبشری در این مدت مشهود است؛ در این میان تخریب منابع طبیعی و آبی، نابودی خاک و محیط‌زیست در غزه بیانگر توحش رژیم اشغالگر قدس است.

معاون کنسولی وزارت امور خارجه بیان کرد: هم اکنون نسل کشی در غزه دوگونه است؛ عده ای جان خود را در حملات مستقیم از دست داده اند و عده ای نیز به دلیل مشکلات غذایی و زیست محیطی در حال جان دادن هستند. در نتیجه وجود گرسنگی، شرایط بد زیست محیطی و ... روز به روز شاهد افزایش جان دادن افراد در غزه هستیم.

بیگدلی گفت: نگرانی جدی نسبت به امنیت غذایی در غزه وجود دارد؛ رژیم صهیونیستی درصدد اجرای سیاست از نیل تا فرات است از این رو هیچ فردی نباید نسبت به اقدامات ضدبشری صهیونیست‌ها سکوت کند.

معاون کنسولی وزارت امور خارجه اظهار کرد: در این راستا جمهوری اسلامی ایران بر مبنای حقوق بین‌الملل حمایت کرده و می‌کند؛ باید برای پیگیری حقوقی اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اقدام شود و از ظرفیت‌های بین‌المللی برای پیگیری این موضوع بهره برده شود.

وی تصریح کرد: بی تردید این دوره زمانی با همه مصائب بر مردم فلسطین خواهد گذشت اما نقش آفرینی سازمان‌های بین‌المللی برای توقف این نسل کشی ثبت خواهد شد./

پایان پیام

  • کد خبر : 376224
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار